پروتکل SCTP چیست

فروش تجهيزات شبكه

پروتکل SCTP چیست

۳ بازديد

SCTP که مخفف Stream Control Transmission Protocol است به معنی پروتکل انتقال کنترل جریان است. این پروتکل شبکه یک پروتکل اتصال گرا است که می تواند چندین جریان را به طور همزمان بین دو نقطه پایانی در شبکه کامپیوتری برقرار سازد.

برای انتقال داده به صورت قابل اعتماد و متوالی می توانید از پروتکل SCTP استفاده کنید. این پروتکل به شما تضمین می دهد که واحدهای ارسال شده همچون فایل، رکورد و .. از طریق شبکه به طور کامل و با ترتیب مناسب به کاربر و یا هر برنامه ای به نقطه پایانی برسد.

این پروتکل یک پروتکل ارتباطی شبکه است که در لایه انتقال IP قرار دارد، اگر بخواهیم بیشتر در این رابطه توضیح دهیم می توان گفت که پروتکل SCTP در ابتدا برای انتقال پیام سیستم سیگنالینگ 7 در مخابرات مورد استفاده قرار می گرفت که به اختصار به SS7 شهرت داشت. از طرفی پروتکل SCTP ویژگی های پیام گرا پروتکل UDP را نیز برایتان فراهم می کند از این رو می تواند جایگزین خوبی برای این پروتکل باشد.

پروتکل SCTP با کنترل تراکم و ترافیک، از انتقال متوالی و مطمئن پیام ها اطمینان حاصل می کند و با پشتیبانی از مسیرهای اضافی می تواند قابلیت اطمینان و انعطاف پذیری را بالا بیرد. این پروتکل بعد از انتشار در FreeBSD نسخه 7 به طور گسترده مورد استفاده قرار گرفت و در پلتفرم های دیگر تعبیه شد.

منبع : پروتکل SCTP چیست

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.